Od pozycji w wyszukiwarce zależy sukces naszego biznesu. Samo istnienie strony, nie jest żadnym gwarantem powodzenia. Istotne jest to, ilu potencjalnych klientów odwiedzi naszą witrynę. Aby strony internetowe zostały zauważone, należy je odpowiednio wypozycjonować.
Pozycjonowanie stron to skomplikowany i długotrwały proces.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
To, ile kosztuje pozycjonowanie stron, zależy przede wszystkim od rodzaju fraz, względem których chcemy wypozycjonować stronę.
Czym jest fraza? To zapytanie, kierowane przez użytkowników wyszukiwarek, mające na celu odnalezienie konkretnej witryny i oferty.
Na przykład, zapytanie „fotograf ślubny” będzie wyszukiwane częściej i cena pozycjonowania względem tej frazy będzie wyższa.
Z kolei, zawężone zapytanie „fotograf na wesele Kraków”, pozwoli nam obniżyć cenę tej usługi.
Część firm, proponuje konkretne pakiety pozycjonowania. Ceny, plasują się w granicy od 250 zł miesięcznie do nawet 7 000 miesięcznie i więcej. Cennik opiera się na wspomnianym powyżej rozróżnieniu popularnych i mniej popularnych fraz. Należy jednak pamiętać, iż skuteczne pozycjonowanie ma na celu polepszenie wyników strony względem co najmniej kilku fraz! Dodatkowa opłata pobierana jest za miejsce
w wyszukiwarce, jakie zajmie nasze strona, po wpisaniu danego zapytania w okienku.
Zadajesz sobie pytanie, czy pozycjonowanie nie jest dla Ciebie zbyt drogą usługą? Często można spotkać się z uwagą, iż na przykład sama rejestracja w popularnych wyszukiwarkach Google, Yahoo czy Bing jest darmowa, a kolejne etapy przychodzą już łatwo.
Owszem, stronę możesz zarejestrować za darmo, polega to na dodaniu adresu strony do indeksu wyszukiwarki. To podstawowe zadanie, można wykonać samodzielnie. Jednak dodanie strony do indeksu, nie spowoduje jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Istnieje ograniczenie stron widocznych po wpisaniu danej frazy w okienko wyszukiwarki. Taki sam problem, dotyczy grafiki Google.
W takim przypadku, Twoja strona istnieje. Nie jest jednak dostępna dla użytkowników Internetu.
Dlatego, jeśli chcesz przyciągnąć uwagę klientów i być zauważalnym, warto zainwestować w pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie?
Zastanawiasz się nad opłacalnością tej usługi? Masz nadzieję, że uda Ci się samodzielnie przeprowadzić proces pozycjonowania?
Nauka pozycjonowania jest możliwa, jednak sam proces zajmuje wiele czasu i wymaga specjalistycznej wiedzy.
Ponadto, po wypozycjonowaniu strony, należy utrzymać jej pozycję w wyszukiwarce.
Fachowcy pomogą Ci, uplasować stronę na stałej, wysokiej pozycji. Koszty usługi, zwracają się wraz z dużą ilością zleceń i wzrostem sprzedaży.
Pozycjonowanie poprzez katalogowanie
Proces pozycjonowania, często odbywa się poprzez dodanie strony do popularnych katalogów. Link do strony wraz z opisem, dodawany jest
w odpowiednim miejscu w sieci. Najczęściej, opisy i strony internetowe oraz ich treść muszą zostać sprawdzone. Najlepsze katalogi są dokładnie moderowane. Dlatego do takich katalogów, nie można dodawać stron o treściach sprzecznych z prawem.
Dzięki temu, pozycja dobrych katalogów rośnie,a tym samym również pozycja Twojej strony, która do tego elitarnego katalogu została dodana.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony poprzez jej katalogowanie? Bardzo często dodanie strony do katalogu jest płatne.
Czasem jest to koszt kilku, a czasem kilkunastu złotych. Dotyczy to zwłaszcza katalogów z górnej półki. Nie ma więc możliwości skutecznego katalogowania strony zupełnie za darmo. Ponadto, opisy katalogowe stron muszą być odpowiednio dostosowane.
Opisy niezgodne z zaleceniami strony katalogującej, nie są zatwierdzanie. Katalogowanie wymaga więc sporej dawki wiedzy.
Strony internetowe, w celu ich skutecznego wypozycjonowania, powinny zostać dodane nie tylko do najlepszych polskich katalogów, ale również do ważnych miejsc w sieci światowej. Wyszukiwarki mają charakter globalny, więc taka praktyka wspomaga pozycję strony w wynikach każdej z nich.
Pozycjonowanie a optymalizacja
Pozycjonowanie łączy się z optymalizacją. Dokładniej: optymalizacja witryny jest częścią pozycjonowania. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki to w skrócie SEO. Polega ona na między innymi na wprowadzaniu zmian w kodzie witryny, które nie są widoczne dla użytkowników, jednak mają ogromny wpływ na pozycję strony. Taka optymalizacja to specjalistyczna dziedzina, której nauka może okazać się utrudniona.
Optymalizacja wymaga również dostosowania nazwy strony, wszystkich podstron oraz każdego z ich opisów. Opisy strony i podstron powinny być unikalne, powinny zawierać słowa kluczowe (jednak z odpowiednim umiarem), muszą być również pisane w odpowiedniej formie osobowej. Wszystkie te szczegóły mają bardzo duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Kolejnym elementem optymalizacji jest dostosowanie widocznej dla każdego treści strony do wybranych fraz wyszukiwania, które nas interesują. Na naszej stronie, powinny znaleźć się unikalne, wartościowe teksty dotyczące danego zagadnienia. Użycie słów kluczowych
w treści jest dyskusyjne. Do niedawna, przyjmowało się, iż jak największa liczba nieodmienionych słów kluczowych w treści witryny i wszystkich jej podstron jest kluczem do osiągnięcia dobrej pozycji. Obecnie jednak, pojawia się coraz więcej głosów na temat przedawnienia tej techniki.
Okazuje się bowiem, iż roboty (zwłaszcza roboty Google), zostały uwrażliwione na sztuczne występowanie słów kluczowych w tekście.
Oznacza to, iż rozwinięty został rodzaj sztucznej inteligencji, która monitoruje treść naszej witryny.
Nowoczesne podejście, zmierza w stronę zamieszczania tekstów wartościowych i unikalnych. Słowa kluczowe powinny być odpowiednio wkomponowane w treść i odmienione. Roboty Google „doceniają” strony, na których systematycznie pojawia się nowa treść.
Takie witryny są przez nie wyróżniane i trafiają na wysoką pozycję. Zaleca się więc pisanie bloga, jako stałej części witryny internetowej.
Jeśli nie masz czasu na prowadzenie bloga, możesz zlecić takie zadanie tekściarzom. Nieraz, to właśnie pozycjonerzy zajmują się pozyskiwaniem wartościowej treści w cenie pakietu.
Jeżeli zastanawiasz się nad zatrudnieniem fachowca, przygotuj listę fraz, które Cię interesują. Przeanalizuj własne umiejętności i oceń ilość wolnego czasu. Nie chodzi o to, abyś zajął się wszystkim sam od podstaw po sprawy z dziedzin specjalistycznych. Jednak bardzo często, pozycjonerzy wspierają swoich klientów i proponują im opłacalne rozwiązania. Oferowane są najróżniejsze pakiety.
Pozycjoner udzieli Ci ważnych wskazówek dotyczących budowania treści. W ten sposób, wspólnymi siłami, wypozycjonujecie witrynę. To, ile kosztuje pozycjonowanie strony, jest zależne od wielu czynników. Przy współpracy klienta w zakresie SEO, ceny pozycjonowania są korzystniejsze. Cały proces staje się łatwiejszy i skraca się czas oczekiwania na efekty.